op avontuur in Mexico, Guatemala & Belize

Het aftellen is begonnen (en dus hoogste tijd voor wat voorbereidingen)

Het aftellen is begonnen: over anderhalve week vertrek ik richting Midden-Amerika, om precies te zijn: Mexico, Guatemala & Belize staan op het lijstje van dit jaar. Het leek heel lang nog heel lang te duren, maar vanochtend realiseerde ik me dat anderhalve week wel heel snel gaat en het dus hoogste tijd was om wat voorbereidend werk te doen (aangezien er op de inentingen na, nog niets gebeurd was). Maar waar begin je dan mee? Eerst maar even naar de apotheek om de medicijnvoorraad aan te vullen (just in case) en vervolgens deze weblogin elkaar geflanstom alle lieve en meelevende vriendjes, vriendinnetjes en familie een mogelijkheid te geven om gezellig mee te reizen (al is het van afstand). Ik beloof bij deze vast dat ik weer mijn uiterste best ga doen om mijn ervaringen zo goed mogelijk te verwoorden en een groot voordeel tov vorig jaar: op deze site kan ikveel meer foto's plaatsen wat die opdracht wat makkelijker voor mij maakt

Wink

Voor diegene die nog niet op de hoogte waren van de planning of het gewoon steeds weer vergeten...(he mayk) zal ik nog even kort vertellen wat mijn bedoeling is (uiteraard kan het ook maar zo zijn dat het toch weer anders wordt, maar dat lezen jullie dan vanzelf).

De 26e zal ik vroeg in de ochtendvertrekken naar Brussel vanwaar mijn vliegtuig vertrekt richting Leon, Mexico. Uiteraard is dit weer een giga-lange reis met de nodige tussenstops, maar daardoor wel weer een hoop centjes bespaard. In Leon zal ik het eerste nachtje in een hotel slapen. De volgende dag ga ik dan (als het meezit) fris & fruitig(tante) Toos opzoeken. Zij woont en werkt al jaren in Leon enik vonddat het wel eens tijd werdom dat van dichtbij te bewonderen!!

Vanaf dit punt is niets meer zeker. Maar de bedoeling is om na Leon via Mexico-city, Oaxaca en San Cristobal de las Casas in Palenque afscheid te gaan nemen van Mexico (voor korte duur, aangezien de reis ook in Mexico eindigt).

Bij Palenque ga ik dan ergens de grens over naar Guatemala, om daar het noorden en westen van het land te gaan ontdekken. Hoe de route daar gaat lopen: geen idee! Maar ik wil in ieder geval naar Flores & Tical en ik wil uiteindelijk ergens bij Livingstone de grens over naar Belize (per bootje). In Belize zal ik vast ook de nodige stops maken, maar een daarvan is in ieder gevalop een van derelaxte eilandjes voor de kust.

Uiteindelijk zal ik Belize in het noorden verlaten omdatde terugreis begint in Cancun. Of ik daar ook nog echt tijd ga spenderen hangt helemaal van de rest van de trip af, dus we zien wel!!

Nu rest mij nog 8 daagjes werken, de benodigde spullen verzamelen & de tas inpakken (altijd een leuke uitdaging).....

groetjes Marieke

Reacties

Reacties

Edwin

Wat een vooruitzicht weer!
Geniet nog ff van de voorpret!
X

Caroline

Mag ik mee in de koffer?

Marloes

Heeeeeeeeeeeeeeeel veeel plezier!!! Ik zal je volgen! En doe voorzichtig!

Mayke

Lieve Mariek,

Ik vergeet het niet..... ik verdring het gewoon stiekem steeds ;-)
Omdat ik natuurlijk harstikke jaloers ben dat jij zo'n VETTE trip gaat maken.

Wat ben je toch een lekker stoer ding om dat 'ff' te gaan doen in je eentje.

Geniet, geniet, geniet!!!

X, Mayke

Jarain

Hey Rook!!
Spannende verhalen schrijf jij zeg!!! Ik blijf je zeker volgen deze 4 weken!!! Je bent echt TE STOER!!!
Groetjes, and pleaaaassssseeee come back SAVE!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!